söndag 12 april 2009

Måndag är Söndag!

Hej igen!

Nästan ett dygn har passerat nu, och det känns fortfarande lika underligt att blogga.
Problemet är nog för min del att faktiskt ha något att skriva om, speciellt dagar man är hemma. (Lär bli en hel del mer av den varan, mer om det senare.)

Påsk är bra till en sak, 4 dagars helg, annars ser jag ingen större fördel, förutom att jag blev bjuden på mat av min syster och sambo, mycket trevligt.
Annars är påsk mest förvirrade, i fredags vaknade jag av väckarklockan 05.30, suckade djupt och gick upp. satt mig framför datorn kollade diverse forum och Facebook. Fortfarande var jag helt ovetande om vilken dag det var. Efter jag hade borstat tänderna, klätt på mig och börjat fundera på om far/Tone inte skulle ringa snart, för att säga att de snart skulle vara här och hämta mig, så slog det mig. Fredagen var ju självfallet en ledig dag, efter ett irriterat bröl, lade jag mig återigen i sängen och däckade.
Nu idag var det nästan samma sak. Söndagar är alltid en deppig dag, eftersom man vet att det snart är dags att jobba igen. Men denna gång tog det inte mer än ett par minuter förrän jag kunde glädja mig åt att även måndag är ledig.

Nu funderar jag på vad jag ska ta mig för i morgon.
Nu när vädret är bra kanske man faktiskt ska ut och motionera lite, köpte en motionscyckel för att slippa regnrusket, men nu har jag ingen ursäkt.
Tror även att jag ska ta en tur förbi min far och installera hans bredbands-TV.

Efter all denna superintressanta information, så ger jag mig för dagen.


Dagens "Visste du att?"
Vintergatan troligen kommer att kollidera med Andromedagalaxen om runt 3 miljarder år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar