tisdag 14 april 2009

Sista dagen

I morgon gör jag min sista dag på mammografiavdelningen på Sahlgrenska. Det känns väldigt konstigt måste jag säga, jag har jobbat där sedan december 2007.
Men nu är det slut på det roliga, de har blivit digitala och min arbetsuppgift är inte lika stor som den en gång var, så jag får sluta. Självklart är det mycket tråkigt, inte bara sett ur ett ekonomiskt perspektiv, utan även för att jag verkligen kommer sakna alla underbara arbetskamrater.

På ett år och 5 månader lär man känna de man arbetar närmast med ganska bra, och jag lär inte gå ifrån jobbet i morgon utan en tår i ögonkanten, och att veta att jag kommer sakna många av dem, inte minst den jag har arbetat närmast, Sussie.

Det är inte ofta man träffar någon som kan göra ett så stort intryck på en, men hon är en av dem. Det är nästan obegripligt hur en människa kan dag efter dag göra en på så gott humor. Ålderskillnaden är självfallet ett par år, men vad spelar det för roll? Har man intressen och humor som är så lika kommer man att kunna arbeta bra ihop. Men nu är det slut, och jag kommer inte vara glad när jag går ifrån jobbet.

Men så klart är det inte bara en person som har bidragit att jag har trivts så bra som jag gjort. Hela avdelningen består av underbara människor som verkligen kan få en att må bra på ett eller annat sätt. Om jag skulle vara patient på en avdelning på Sahlgrenska vet jag nu enkelt vilken man skulle välja, när man ser hur de anställda bryr sig om patientens välbefinnande.

Under förhoppning att ni kanske en dag läser detta, så vill jag tacka er.
Tack, och jag menar det verkligen. Tack för att ni har varit så underbara människor,tack för att ni alltid har varit trevliga. Tack för att ni är så öppna, och tack för att ni har bidragit till att denna tid har givit mig så mycket.

jag vill egentligen inte nämna några namn, jag är väldigt rädd för att glömma någon. Men Jag tror att alla de jag verkligen tycker om vet det.
Om jag ska nämna några namn blir det alla som har jobbat närmast mig nere i arkivet.
Tack, Sussie, Rebecka, Alexandra, Monica, Ida, Calle, Jonas, Anna, Mai, Annika, Cecilia och Malin.
Självfallet finns det fler namn som jag med glädje skulle ha kunnat nämna, men ju fler jag nämner, desto större är risken att jag glömmer någon.

Ju börjar jag bli allt för sentimental för att fortsätta skriva, så det får vara nog.

Troligtvis mer om detta i morgon.


/Philip



Dagens "Visste du att?"
Den 15/1 i år gjorde NASA officiellt att de har hittat metangas på Mars, vilket är ett tecken på att liv existerar/har existerat.

2 kommentarer:

  1. Jag får också tårar i ögonen av att läsa det här... kram syrran

    SvaraRadera
  2. Så himla gulligt skrivet och som du vet är det ömsesidigt! Sitter nu här och det känns väldigt ensamt,tomt och tyst. Nä dax att jobba igen, ha det gött /Sussie

    SvaraRadera