tisdag 21 april 2009

Slöa dagar

Hej igen, som ni säkert märkte blev idag, i morgon, men nu får det vara nog med slapp för mig.


En sak märker man när man är ledig så här mycket som det har blivit det senaste. Om ni minns vad ens föräldrar alltid sa när man var liten. "Äh, det är bra att ha tråkigt, då blir det roligare när man har roligt" (något i den stilen iaf) Nu är jag faktiskt beredd att hålla med. Det är sjukt vad fort man tröttnar på att sitta hemma. Redan efter en vecka har jag avverkat 3 tv-serier och ett helt gäng filmer. Jag hoppas verkligen inte att jag får slut på filmer att kolla på.


För att döda tid har jag tagit upp World of Warcraft igen, kanske en dum idé, men det funkar verkligen utmärkt. Vad annars ska jag göra dock, finns inte mycket annat att välja på. Jag känner inte direkt så många här i Borås. Men även om jag hade, så hade ju de jobbat iaf, så jag vänder mig dill datorspels-träsket igen.


I går fick jag besked om att jag ska få jobba ett par veckor i sommar, mycket trevligt. Problemet ligger i att jag varje sommar åker till Smögen, och så klart krockar dessa två. Att åka till Smögen betyder mycket för mig, inte minst för att det är skönt att komma iväg lite, men även för att träffa morfar och mina vänner där. Jag hoppas verkligen de förstår att jag behöver komma iväg till smögen.


Dock finns det så klart en del andra fördelar med att vara hemma, jag spelar gitarr som en galning, senaste tillskottet i min repertoar blev Mika - Grace Kelly, ganska svårspelad låt, men helt underbar.


Dagens "visste du att?"
Man har teleporterat fotoner, beryllium och cesium. Rekordet är 161 kilometer i mellan 2 kanarieöar.

2 kommentarer:

  1. Du blir duktigare och duktigare. Snart kanske du kan skriva ett inlägg utan stavfel. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tvekar på det Stefan=)

    SvaraRadera